Peluang jana PENDAPATAN LUMAYAN sama ada PASIF atau AKTIF !

Peluang jana PENDAPATAN LUMAYAN sama ada PASIF atau AKTIF !

1. Siapa Kawan Kita? 

a) Sebab tak dapat support kawan2 betul? So ni masanya kita ubah 360°

b) Check siapa friend fb kita. Kenal tak? Ada dia sumbang apa2 di fb kita? Kalau takda remove.

c) Max friend fb 5k. Sekarang ada berapa? Saya suggest tinggalkan org yg betul2 kenal below 1k.

d) Add 500-1000 friend baru di fb yg background bisnes.

Laptop Repair Made Easy - Hd Video Series 

2. Personal Branding

a) Add saja tak guna kalau orang tak kenal. Masa ni lah nak bagi orang kenal. Penang kata "hemoi"

b) Like, Komen di post org lain waima komen titik ( . ) sekalipun. (engage)

c) Update at least 1-2 post sehari supaya orang tau kita bukan fake. Kalau baru nk mula elakkan jd silent reader. Takda benefit pun.


3. Mula Menulis

a) Nak malu apa? Tulis ja. Ini learning proses. As long as ada manfaat. Sharing apa yg boleh sharing.

Shakespeare bukannya jadi "The Greatest Writer" dalam 1 malam. Bakat kena asah. Lama2 anda pun akan terkejut dengan hasil tulisan anda.

b) Waima bagi salam dan selamat pagi pun dikira menulis. Orang nak bash? Lantak ke dia. Bukan dia yg bagi hg makan. 

c) Untuk peringkat awal elakkan menulis panjang-panjang. Banyakkan sharing tips yg related dgn experience sendiri.

Contoh : Macam mana nak repair kipas angin yg rosak dengan air liur? Contoh ok. Jangan bash saya.. Haha

*p/s: better cari topik yg related dgn experience dan benda yg hg menjual.


4. Boom Wall.

a) Tak semua orang suka dgn sikap boom wall ni. saya sendiri kurang gemar sebab saya tau orang yg boom ni tak membaca pun content di post saya.

b) Tapi macam saya cakap tadi. Lantak ke dia lah, bukan dia yg bagi hg makan. Bukan dia yg bankin duit tiap2 bulan 

c) Sebab tu kita kena pandai pilih audience di fb personal. Kena tahu siapa kita nak engage siapa kita nak boom.

d) Percayalah cakap saya, peniaga di fb personal sangat suka kan wall dia di boom. So boom sebaik mungkin. Jdkan karier.. Haha

e) Tips nak jerung / otai tahu yg kita ada baca post otai/jerung? Tinggalkan komen yg related dgn a few words dr ayat orang tu. 

Engage dgn CTA yg dia bagi. Tapi ingat jangan kasar dan jangan sampai mengguris hati.

f) Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbau??

.
5. Elakkan Cerita Perihal Kelambu

a) Bukan tak boleh, tapi kalau kita nak cari audience yg berkualiti kita mesti berkualiti dulu.

b) Orang tak kisah pun hg putus cinta, dan paling penting stop kontroversi politik di fb.

c) Elakkan bash orang di wall. Kadang2 orang terasa walaupun kita tak kata kat dia. Atau mungkin orang yg kita bash tu ada follower yg ramai. Kan ka rugi. Ye tak?


6. Fb Profile Adalah Identiti Di Alam Maya.

a) Valid tak kalau kad pengenalan letak gambar keta ka, kucing kesayangan ka? Tak bukan? Begitu juga fb. 

b) Jangan kerap tukar DP. Orang lebih mudah kenal muka dari nama. anda rasa dia ada masa nak stalk tiap hari?

Mengharapkan gambar yg besar ciput tu lah nak attract orang engage. Then kalau selalu tukar mcm mana org nak cam. Ye tak?


7.  Skala & Masa

a) Amalkan skala 3:1. Skala 3 tu post sharing or apa2 post. Dan yg 1 tu post menjual. (hard sale)

b) Jangan buat fb jadi pasar borong. Semua benda nak cerita semua benda nak share. 

c) Timing kena tepat. 7 pg -10 pg, 12 tgh hr-3 ptg, 6 ptg - 10 mlm.

d) Pilih jenis content seiring dgn masa. 

Contoh, tengah hari (isnin-jumaat) waktu lunch. Jarang orang baca post panjang berjela.


8. Proven

a) Bila kita dh follow ke semua step di atas. Day by day wall nampak proven. 

b) Bukan fake, bukan skem. TRUSTED.

c) Lagi ramai orang engage (like,komen,share) lagi tinggi reach. Free marketing beb. 


9. Cari Target Market Baru

a) So sekarang den assume baki friend fb korang ada 3k lagi.

b) Katakan korang menjual baju. Haa ini masa yg tepat sebab nak raya. P cari page yg brand mahal dan femes. Cari pin post atau top post.

c) Add orang disana jadi friend. Jangan add orang yg like. Tapi add orang yg komen.

d) Potential Buyer lebih tinggi pada yg komen berbanding yg like. Sebab orang Malaysia terkenal sebagai kaki like. Haha

10. Konsisten.

a) Learn, Do, Result, Adjust, Repeat

b) Kalau anda nak tau ada yg dah stop run ads dan cuma engage dengan audience dia melalui sharing post. Tapi masih boleh generate sales kaw kaw. Itu pentingnya database. 

c) Dan percayalah database yg ada di personal fb cukup power untuk kita nak collect data avatar kita if nak lompat ke medium berbayar nanti.

11. Jangan 

a) Jangan sesuka hati SPAM Inbox

b) Jangan sesuka hati TAG

c) Jangan sesuka hati INVITE Game

d) Jangan sesuka hati add JOIN Group

e) Jangan terus Invite LIKE page kalau orang baru accept friend request.

12. Ada step lagi ka? Hmm rasanya takda dah. Kalau ada tambahan nanti saya up lain. Ni pun dah cukup panjang.


Jangan lupa share kalau bermanfaat. Thanks sudi baca.. Yehaa. Habis pun, dekat sejam den karang kalau Anda nak tau.. hihiii..

Bzzapps Mobile App Builder (view mobile) Lock-in Monthly Commissions From The Red Hot Mobile Apps Business. Bzzapps High-end Mobile App Builder Is Packed With Pro Features. Developers Easily Build Newsstand Apps, Local Business Apps & Niche Apps For Iphone, Ipad, Android, Amazon Kindle Mobile.